Asrama Semai Bakti Kelana Jaya (ASBKJ)

Assalamualaikum..

 

Tengah duduk lepak-lepak tak tahu nak buat apa, saja main cari-cari video dekat YouTube tu. Tiba-tiba terlintas difikiran nak cari lagu-lagu lama yang menjadi siulan suatu ketika dahulu. I miss those day. Rindu sangat-sangat zaman kanak-kanak dahulu. Dimana tidak perlu memikirkan banyak perkara. Apa yang ada dalam fikiran? Main...Main dan main sahaja...

 

Sahaja melampirkan lagu-lagu berkenaan agar kembali mengingati sejarah-sejarah lama. Dimana kita makan minum bersama-sama..bermain sama-sama..dan lain-lain lagi bersama-sama. Rindukan kawan-kawan lama.

 

Enjoy it!

 

Lagu : Semai Bakti

 

 

Gagah mara menyemai bakti

Penuh daya setulus hati

Khidmat setia luhur berbudi

Demi negara yang dicintai

 

Padu ikatan rukun damai

Murni hasrat bulat muafakat

Semai bakti bukti dituai

Usaha tegas membawa berkat

 

Disemai bakti ditabur jasa

Cetusan shahdu semangat waja

Biar seribu cabaran tiba

Negara makmur yang utama

 

Bakti diberi penuh setia

Dengan rahmat yang Maha Esa

Erat sepakat sama usaha

Seiring haluan ke puncak jaya

 

(Ulang dari atas)

 

 

Lagu : Warisan

 

Anak kecil main api

Terbakar hatinya yang sepi

Air mata darah bercampur keringat

Bumi dipijak milik orang

 

Nenek moyang kaya raya

Tergadai seluruh harta benda

Akibat sengketa sesamalah kita

Cinta lenyap diarus zaman

 

Indahnya bumi kita ini

Warisan berkurun lamanya

Hasil mengalir ke tangan yang lain

Peribumi merintih sendiri

 

Masa depan sungguh kelam

Kan lenyap peristiwa semalam

Tertutuplah hati terkunci mati

Maruah pribadi dah hilang

 

Kini kita cuma tinggal kuasa

Yang akan menentukan bangsa

Bersatulah hati bersama berbakti

Pulih kembali harga diri

 

Kita sudah tiada masa

Majulah dengan maha perkasa

Janganlah terlalai teruskan usaha

Melayukan gagah di nusantara (3x)

 

 

P/S : Nak upload gambar-gambar lama, tapi stok tak banyak. Sila post gambar-gambar lama kepadaku di abraxas248@yahoo.com

8 teguran dan kutukan:

asked said...

uishh,,,bule buat album ni..
kumpol lgu2 lme~

1jja1912 said...

alamak amannnn....
fevret song sy la lagu warisan tu..
teringat lak zaman aktif pbsm zaman skolah dulu..huhuh..sedihhh.. uhuk uhuk..bak tisu ..

kay said...

lagu semai bakti ni buat aku sebak la..banyak sgt kenangan masa kat semai bakti dulu..

Donut said...

GUA NYANYI SAMBIL NANGIS LAGU SEMAI BAKTI NEH..ISK..ISK..ISK..
GUA LAGI LAME DR LU MAN!!ISK..ISK..ISK..

bAdBoYZ said...

wah..lagu nostalgia siut lagu semai bakti nih...meleh hingus aku..menitis air mata..biler aku dengar lagu nih teringat first time jejak kan kaki bergelar warga semai bakti..

liyana said...
This comment has been removed by the author.
liyana said...

walaupon dh b'tahun xmenyanyi'n iye..
walaupon xtgk lirik...
lagu semai bakti tetap dpt dinyanyi'n dgn jaya nyer...

sbb ASBKJ tetap utuh di hati :)

nisaa said...

salam,,,ade saper2 kat laman ni kenal syarifah nur syafikah???
ex-student asbkj,form 5 2006..
plez help me.